torsdag 28 oktober 2010

Tack men nej tack Robert!

Jag ville att vi skulle byta från Comhem till Boxer hemma pga deras usla kundservice och oförmåga att kunna hjälpa till. Tji fick jag. Det finns nog inget företag som har en bra kundservice och förmåga att hjälpa till. De problem jag haft med Boxer är bara för många.

Dag 1
Box, modul och två st programkort levereras. Jag testar dem och inser att modulen var en svag en som inte alls fungerade bra i vår tv. Jag ringde kundservice och de sa åt mig att skicka in modul och extrakort och ångra det köpet.

Dag 8
När vi kommer hem från dagis och slår på tv'n kommer en ruta upp om att abonnemanget är avslutat. Jag ringer kundservice och får hjälp fort, de sätter igång kortet som de säger ska fungera efter någon timma. Vilket det såklart inte gör. Så jag ringer igen lite senare och han säger då att det kan ta upp till 24 timmar innan det fungerar. Suck o stön aja ..

Dag 9
Efter 24 timmar fungerar fortfarande inte programkortet. Jag ringer, köar och får sedan prata med en tjej som ber mig dra ut el etc och sen vänta på en kanal i en timma. Efter att det inte fungerat ringer jag och köar igen tills en kille svarar som då ominstallerar hela mitt abonnemang. Men igen, det kan ta upp till 24 timmar innan det fungerar.

Dag 10
Jag ringer efter ett dygn igen då kortet inte fungerade än, fick prata med en som tjej gav mig olika tips på hur jag kunde göra för att få igång kortet. Jag testade alla dom och inget fungerade. Hon skulle ringa och prata med en kollega och då bröts samtalet. Jag ringde tillbaka och fick prata med en annan tjej. Hon frågade samma frågor som alla tidigare gjort och gav mig samma tips som alla andra. När hon också ringer vidare till en kollega så bryts samtalet igen! När jag ringer upp den sista gången fick jag prata med samma kille jag gjort någon dag tidigare och han kom fram till beslutet att skicka mig ett nytt kort.

Tack Boxer! Tänk om jag ändå fått det svaret i tisdags! Och att det skulle behöva ta sju samtal för dem att komma fram till en enkel simpel lösning? Fick dock en kompensation på en fri månad av dem, så det var ju lite plåster på såren.

Inga kommentarer: