måndag 20 september 2010

Tjatmorsa

Vissa dagar är Måns bara så omöjlig. Han busar och lyssnar inte på ett ord jag säger. Idag är en sån dag. Han fick vara hemma idag då han hostade mycket imorse, så han fick följa med mig och Majsan till Willy's för att storhandla. Det var inte sådär jättebra.

Jag har under hela dagen sagt till honom att lugna ner sig, och nu efter några timmars tjatande så har jag börjat höja rösten. Måns, Mååååns, MÅNS, MÅÅÅÅNS!! Jag har blivit en riktig tjatmorsa, en sån som jag svor till mig själv att aldrig bli. Men hur kan man inte bli en när man har såna busiga barn?

Ibland skulle man behöva få semester från mammalivet ..

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så är det med barn som växer till sig. Snälle, goe, Måns måste få vara busig ibland som alla barn. Kram till er alla

Weronica sa...

Jag vet precis hur det känns. En hemlighet är att sist barnen skulle åka hem till pappa ville Felizia ha en speciell nalle och vi hittade den inte, letade i alla lådor. Jag frågade om den låg i hennes säng. Tillslut lessnade jag (på hennes oförmåga att leta och gnäll) och skällde på henne att hon f*n får hålla reda på sina saker osv. På kvällen skulle jag släcka hennes lampa vid sängen och sätter handen på något konstigt - nallen. Gissa om jag kände mig som världens sämsta mamma.. låg och grinade ett bra tag innan jag lyckades lugna ner mig =(

Lotta sa...

Mamma, jo jag vet det där. Måns är ju så go så man kan krama sönder han. Men idag var verkligen ingen bra dag .. du vet ju hur det är som hade två såna här busfrön att ta hand om ..

Wirre, det där har hänt mig många gånger också. Man är stressad och det går ut över barnen. Man får världens dåligaste samvete efteråt och känner sig som sämst på jorden. Men det är man ju inte, man är ju bara mänsklig ..