måndag 20 september 2010

One week to go

Om exakt en vecka så har Majsan haft sin första dag på dagis. Måste erkänna att det känns otroligt konstigt att hon ska gå där med alla småbarnen. Finns en liten kille som är några veckor äldre än Maja men annars är de flesta nästan 1½ år. Det är stor skillnad när de är så här små ..

Första veckan går jag med henne hela dagarna men måndagen efter, den 4 oktober, ska hon gå sin första dag själv. Hur i hela friden ska jag klara av att lämna henne där? Vad ska jag göra de fyra timmar hon är på dagis? När Måns började så var det Anders som skötte inskolningen och jag jobbade för fullt på ett nytt jobb, hade inte så mycket tid att reflektera över situationen. Dessutom var Måns 1 år och 7 månader och det är som sagt var stor skillnad mot 1 år som Maja är när hon börjar.

Får försöka boka upp de fyra timmarna varje dag under oktober månad, så jag inte hinner tänka så mycket. 1 november börjar jag jobba så då blir det nog lite enklare.

Men det är ju helt sinnessjukt vad fort tiden går! Majsan är ju liten bebis än ju, inget dagisbarn! Får försöka förvandla henne till ett nu i veckan så inskolningen går lite smidigare ..

Inga kommentarer: