tisdag 30 mars 2010

Japanerna har nog rätt

Måns på dagis, Maja sover och jag sitter och jobbar med huset. Nu är det som det ska vara igen. Har planerat in att städa lite, tvätta och baka bröd också, får se om jag hinner med allt. Fast jag mår verkligen mycket bättre när jag har det städat runtomkring mig. Kör lite på den där japanska filosofin, dvs att inte ha en massa onödigt framme. Det stör min koncentrationsförmåga och jag får inte alls lika mycket gjort. För visst är det så om skrivbordet är fullt av saker och det är oordning så blir man lite stressad av det?

Så kanske ska börja med att städa undan i vardagsrummet?

2 kommentarer:

Alex sa...

san ar jag ocksa, vill ha ordning omkring mig om jag ska kunna koncentrera mig pa saker. du kanske ar min syrra trots allt???

Lotta sa...

Alex, tror du verkligen det? Kanske du har rätt :)