måndag 29 mars 2010

Här händer det grejer

Var ute på gården med Måns för han skulle få testa sin nya coola studsboll, hör då en helikopter nära och tittar upp, en polishelikopter så nära att jag t om kunde läsa polis utan glasögonen på. En kort stund senare kommer en civilare fram till mig och ställer tusen frågor vad jag sett den senaste halvtimmen. Hade nämligen skett ett värdetransportrån på Götgatan och flyktbilen hittades ovanför vår bakgård. Eventuellt kan bilen jag såg på gården 20-25 min tidigare vara den nästa bil de flydde i! Obehagligt! Så nära hem!

4 kommentarer:

Anna sa...

usch vad läskigt men jag antar att Månsen tyckte det var spännande med helikoptern och polisbilarna!

Lotta sa...

Jo var sådär obehagligt liksom, men Måns var ju så sprallig över hela händelsen och kunde inte sluta prata om det :)

Alex sa...

dags att dumpa slummen och flytta till den kungliga holmen pa andra sidan vattnet! dar ligger ju polishuset och ingen vagar ju robba en vardetransport dar mitt pa ljusa dan. dags att komma over den soder-perioden i ditt liv...

Lotta sa...

Alex,
Så snart huset är klart är mitt nya projekt bostadsbyte .. Kungsholmen och Vasastan ligger bra till :)