torsdag 15 oktober 2009

Torsdagsmys

Det var verkligen jätteskönt att vara ute på golfbanan idag, vi hann bara med 11 hål sen var vi tvungna att åka hemåt för att hämta upp Månstret på dagis. Körde förbi Max och handlade burgare som sen lunch, det var smaskit!

Lillskruttas (som vi kommer namnge Maja såklart) har varit så gosig hela dagen. Hon har lett en massa och verkar vara väldigt nöjd med tillvaron. Imorgon kl 05.48 blir hon en vecka gammal (ung?), känns som att hon är så mycket äldre för det känns som man känner henne jättebra redan. Och Månstret känns ju som att han är typ 5-6 år redan .. han är så stooor! Blir väl så när man får en liten plutt som man kan jämföra med honom.

Håller på att laga Chili con Carne nu och väntar på att resten av familjen ska komma hem. Blir lite "torsdagsmys" med god mat och häng framför nåt bra program på tv'n senare. Imorgon jobbar Anders och Måns går på dagis så jag blir ensamen med Maja. Ska nog förbi nån affär och kolla på ny pyamas till henne. Den hon har kommer vara urväxt om någon vecka .. och jag vill så gärna köpa något rosa till henne! Det edna jag köpt är ju grått, brunt, vitt, svart osv .. eftersom jag inte visste att det var en liten tös i magen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Momo kom på att på landet i småflicks-klädlådan så finns det 2 typ sparkbyxor som mamma Lotta hade då hon var baby. 1 lila mjuk som kom från lennart o Maggan o 1 rosarandig. Dom måste ju lillskrutten Maja ha! Tar med dom hem nästa helg.
Ha en bra dag och pussa på Måns o Maja

Anonym sa...

jag har också en massa pyjamisar i diverse storlekar som lilla skatten kan få efter norah:)

kram till er alla!

/gudmor

Alex sa...

haha...jag kommer ihag den rosarandig pyjamasen, klart att maja ska arva mamma sins pyjamas :-)