söndag 18 oktober 2009

Helg


Så har det varit helg och lillsnuttan är över en vecka gammal. Tiden rinner iväg då det är mycket som händer just nu här hemma. Mycket planering gällande husbygget och mycket att sätta sig in i gällande att ha en liten bebis hemma nu igen.

I fredags efter dagislämning tog jag och Maja bussen till Sickla och handlade lite saker. Var jätteskönt att vara där vid öppning då det är lite folk där. Jag tog en latte på Waynes och snuttan var så snäll hela tiden. Låg i vagnen och mös på och tittade runt. Som vanligt är jag nojjig för alla baciller så filten låg över vagnen nästan hela tiden, lite tråkigt för jag vill ju visa upp den lilla sötnosen för alla.

Igår åkte vi ut till tomten jag, Anders och minstingarna. Första gången Maja fick se tomten! Ifs låg hon och sov i babyskyddet hela tiden men hon har iaf andats Ljusteröluft .. Måns busade på med alla sina leksaker han har där ute och Anders och jag mätte upp vart huset ska stå.

Idag har vi städat, tvättat och haft Inga och Oscar på besök. Måns busade såklart på med Oscar (gud så kul de har ihop jämt!) och Inga myste på med Maja. Efter de gått så fick Maja sitt första bad! Anders badade henne med hjälp av Månsen. Bild på sötnosen i handfatet ser ni ovan.
Imorgon är det dax för första besöket på bvc, ska bli så skoj att se hur mkt hon har växt sen vi var på mvc tidigare i veckan.

1 kommentar:

Alex sa...

later som en skon helg och hoppas att allt ska ga bra med bygget ute pa landet nar det drar igang pa allvar. blir det att bygga an storre nu nar ni blivit fler eller kor ni enligt konceptet litet-nu och storre-sen? har sjalv haft en ganskatrist helg, jobbade pa lordagen och sondagen lag jag mest och slappade. vi hors i veckan. kram.