söndag 3 oktober 2010

Aj!

Kom hem redan i fredags då såret ser så bra ut och jag kunde få i mig lite mat. Fast tror nog den största anledningen till att jag fick komma hem var att min plats behövdes av någon annan .. för det var proppfullt med  folk som trängdes i korridorerna nere på akuten.

Operationen gick jättebra, dock var det så scary att sövas ner. Fick panik när benen började domna bort så jag rörde resten av kroppen men bara några sekunder senare så sov jag och vaknade upp alldeles groggy någon timma efter operationen var klar. Såret gjorde inte ont alls, då de hade bedövat området runtomkring. Men när den bedövningen försvann så gjorde det oooont .. och det gör det än! Käkar smärtstillande som godis nu ..

Tycker det var lite utav en upplevelse att ligga på sjukhus. Båda barnen är ju födda på BB Stockholm där det är parkettgolv, fondväggar och riktiga möbler och gången innan det var när jag var 6 år och blev påkörd av en moped. Delade nu rum med en gammal tant som hade nåt problem med ett ben och klagade konstamt på det. Hörde folk ha ont överallt, larmknappen lät konstant och man fick liksom ingen ro. Men personalen var helt underbar och jag beundrar dem verkligen att de jobbar så engagerande för så ändå låg lön. Vad skulle man göra utan dessa människor?

Men nu vill jag inte tillbaka på länge, trivs bäst med att inte vara på sjukhus hur trevlig än personalen är!

Inga kommentarer: