fredag 19 februari 2010

Fredagsfika

Nu är det äntligen fredag igen! Måns är hemma från dagis då det går kräksjuka där, så han följde med mig och Maja för att fika med en tjej jag lärt känna genom jobbet. Hon fick en söt liten dotter 5 dagar innan Maja föddes. Var jätteskoj att träffas och prata om allt och inget.

Har hänt mycket med Maja nu den senaste veckan, hon anstränger sig till max för att komma framåt när hon ligger på mage. Hon ser ju Måns leka och vill inte vara sämre hon. Sen pratar hon i ett, ibland kan hon vakna på natten och babbla i 20 min. Väldigt sött men när det är natt så föredrar jag att sova måste jag erkänna. Dessutom har hon blivit jätteduktig på att äta, varje kväll äter hon en portion havregröt och blir nästan sur när den är slut för hon vill ha mer. Sen får hon ersättning i lite mer utsträckning än förr och ibland kan hon till och med ligga själv i sängen och hålla i nappflaskan, vilket ger mig möjlighet till lite mer tid för annat. Det känns som att allt börjar flyta ihop rätt bra och att dagarna rullar på utan problem.

Inga kommentarer: