tisdag 26 januari 2010

Växa och upptäcka världen

Trodde aldrig jag skulle få användning av den här boken jag köpte när Måns var bebis. Han var ju så lugn och oskrikig mest hela tiden. Men nu har man ju fått en liten söt gaphals som faktiskt följer boken riktigt bra. Hon är 16 veckor på fredag och är verkligen inne i den stormiga perioden innan vecka 19 som beskrivs så bra i boken. Det innebär skrikiga kvällar, sömnproblem och matproblem. Längtar en hel del tills hon kommer till nästa solskensperiod .. för så som det är hemma nu är lite jobbigt. Har tex nu försökt att få henne att sova i snart två timmar, men hon totalvägrar fast hon bara sovit små snuttar sen lunchtid idag.

Men det är bara att hålla ut, för efter regn kommer sol!

5 kommentarer:

Unknown sa...

och efter gråt kommer leende och då smälter man och glömmer gråten. Puss o förhoppningsvis sov gott önskas mamma Lotta o sötnosen Maa

Alex sa...

det dar later inget kul. jag sager som jag alltid gor om detta amnet...gor som mamma och hasse alltid gjorde pa dig, doppa hornet pa snuttefilten i whiskeyn och hon blir tyst pa nagon minut. det fungerade alltid pa dig...

kram

Alex sa...

ny dag...god morgon pa dig systeryster

Unknown sa...

ja så var det som Alex sa (fungerade alldeldes utmärkt även på honom). Fungerar inte whiskeyn så pröva först med det madresserade och om det inte fungerade det omadresserade ..........

Kram från pappi och moffa

Lotta sa...

Vilken familj jag har då :) hihi