fredag 29 januari 2010

Jag är inte ensam

Så skönt att höra att jag inte är ensam om att vara lite sådär lat ibland, hade ett långt samtal med Inga idag om hur skönt det är att vara hemma när det är sån här årstid. Man kanske planerat att göra en massa saker på dagen när man vaknat men ju längre dagen går desto latare blir man och man vill knappt gå ut för att hämta hem Månsen från dagis. Sitter ifs ofta och jobbar med huset när jag är hemma (ringer byggare, planerar om i gantt schemat och ritar upp hur rummen ska se ut), men det skulle vara bra att ha något annat för sig också. Ändå sista gången jag kommer vara mammaledig nu så jag måste ta vara på den tiden lite.

Så nu nästa vecka har jag planerat upp några dagar; lunch hemma med Mica och Ville på måndag, fika med Inga någon dag i veckan, lunch med Linda och kanske Kristin och på fredag lekdag hemma hos Oscar med Måns. Kul vecka att se fram emot!

Nu ska jag ut på promenix med en varm och go latte i dryckeshållaren och sen är det hämtning på dagis som gäller. Middagen ska spenderas hemma hos Sackemark med tillhörade pokerspel.

Trevlig fredag(smys)!

Inga kommentarer: