söndag 31 januari 2010

Det blev inte så lugnare

Maja var ju lugn och harmonisk på eftermiddagen igår, kanske var det för att Foppa och gänget glänste på isen uppe i Övik? På kvällskvisten blev hon det numera vanliga jaget igen och gnällde och ville inget annat än vara uppe i famnen. Allt blir svårt när man ska hålla henne hela tiden, så det är (som jag sagt tidigare) tur att man är två!

Idag kändes allt mycket bättre, hon sov länge och åt bättre. Men nu ikväll när jag såklart var ensam med henne så var det gnälleri igen, hon somnade för 20 min sen och jag hoppas hon kan sova några timmar nu. Nästan så jag inte vågar släcka lampan här inne i sovrummet, är så rädd att hon ska vakna av minsta lilla.

Har annars haft en fin dag; vi tagit det lugnt och kollat på skidor, ätit megafrukost och varit på Felix kalas på ett lekland i Tyresö (som var jätteskoj - sånt blir det för Måns nästa år!).

3 kommentarer:

Weronica sa...

har du någon bärsjal? Jag tyckte det var grymt att ha en när tvillingarna var små. Eftersom dom ville bli burna hela tiden. Mycket skönare för ryggen än ett sele. Så får du ju båda händerna fria till annat...

Lotta sa...

Har tänkt införskaffa en sån .. har ju en sele men får lite ont i ryggen av den, kanske ska kolla på sele i helgen .. nåt tips om en bra? :)

Weronica sa...

jag hade en looma sjal till tvillingarna en lång som man verkligen knöt typ 100 varv runt magen (ok inte 100 då men 3) gav bra stadga för rygg och axlar... tror att det var den här modellen http://www.mamut.net/looma1/subdet44.htm
kan kolla om min svägerska har sjalen kvar för då kan du ju få låna den... Ingen av svägerskorna bär i sjal...