tisdag 22 december 2009

Kan du inte vara lite tyst?

Känner mig otroligt tjatig! Säger samma saker hela dagarna! "Måns kan du inte vara lite tyst, du väcker lillasyster!" säger jag nog minst två gånger i timmen när hon sover. Han har verkligen förmåga att leva om vårt lilla Månster. Och det har hänt så många gånger att han väcker henne bara för han tex leker med tågbanan och skriker ut "Maaaaamma, tåget åkte fort!". Då brukar hon kunna vakna till, och hon är ju inte som Måns var när han var bebis utan hon börjar gråta och slutar inte förren man lyfter upp henne och kramas lite.

Såhär är livet som tvåbarnsförälder, beundrar verkligen er som har mer än två små kids att se efter!

2 kommentarer:

Unknown sa...

som vi tex. Mardrömsperioden i mitt liv.

Helt utpumpad fader (när det begav sig)

Weronica sa...

men Lotta gumma, lider med dig. Jag har inte haft det problemet utan min slåss och bråkar typ konstant. Mamma säger att jag förtjänar det. Men å andra sidan när dom är goa kramas och pussas bara för att det är då man vet att man lyckats!!!