tisdag 20 oktober 2009

Inredningsfrosseri i Sickla

Hemma efter en kanondag i Sickla Köpkvarter med Linda och min söta guddotter Norah. Lilla fröken Maja låg och sov största delen förutom när hon åt, så det gick rätt smidigt. Var inne på lite olika inredningsbutiker och man längtar ju som en tok tills huset blir klart ute på Ljusterö. Linda med familj ska ju också bygga hus så vi gör ungefär likadan resa nu det närmaste året. Skönt att ha någon att prata byggproblem med.

När vi kom hem från Sickla kom husleverantören på besök hemma hos oss för ett möte. Som vanligt gick det jättebra och vi visade lite ändringar gällande huset vi vill få igenom, som förhoppningsvis inte ska vara några problem enligt dem. Ändringarna gäller lite större hus, dock ska småkidsen fortfarande dela rum så det blir ingen ändring bara för att Maja kommit (ref till Alex fråga tidigare). Och även en ändring gällande gästhuset så det blir symetri mellan husen .. säger bara att det kommer bli så nice när det är klart om vi får igenom allt vi vill!! Bilder kommer längre fram i tiden.

Imorgon ska Maja och jag åka med mofa Hasse till min farmor i Gävle. Ska verkligen bli jättekul att få visa henne min lilla skruttfia och även se hur hon har det. Var så länge sen jag träffade henne nu. Vi tar med oss en god lunch ala Hasse och lite bakverk ala Lotta .. smakens!

Inga kommentarer: